Νέα «λίστα Πέτσα» και μάλιστα με απευθείας δρομολόγησε η κυβέρνηση, με πρόσχημα την ενημέρωση του κοινού για τον κορονοϊό, ενώ παράλληλα δίνει και άλλα «δώρα» στους καναλάρχες, δίνοντας φορολογικές εκπτώσεις στις διαφημίσεις και καταργώντας το μηνιαίο τέλος για τη συνδρομητική τηλεόραση.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις «χώθηκαν» στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε τη νύχτα στη Βουλή, με τον τίτλο «Επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις».
Με το άρθρο 11 του σχετικού νομοσχεδίου, γνωστοποιείται, πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σύντομα σε νέα διαφημιστική καμπάνια, αντίστοιχης εκείνης του «Μένουμε σπίτι», που κόστισε περίπου 24 εκατ. ευρώ.
Στη σχετική διάταξη, αλλά ούτε και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει το νομοσχέδιο δεν αναγράφεται το κόστος της νέας εκστρατείας. Το ΓΛΚ αναγράφει, ότι το κόστος θα εξαρτηθεί «από πραγματικά γεγονότα (αριθμός και αξία συμβάσεων)».
Υπενθυμίζεται ότι τα χρήματα της πρώτης καμπάνιας δόθηκαν σε τηλεοπτικά κανάλια, σε site σε ραδιόφωνα και εφημερίδες χωρίς κριτήρια αναγνωσιμότητας, αλλά με αποκλειστικό κριτήριο τη φιλική τους σχέση με την κυβέρνηση και το πόσο κολακευτικά σχόλια, γράφουν για κυβερνητικά στελέχη ή μέλη των οικογενειών τους.
Παρότι δεν αναγράφεται το ποσό του κονδυλίου που θα διατεθεί για τη νέα καμπάνια, αναγράφεται, ότι η ανάθεση της διαφημιστικής εκστρατείας θα γίνει με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς διαγωνισμό!
Αναλυτικότερα το πλήρες κείμενο του άρθρου 11 του νομοσχεδίου είναι το ακόλουθο:
Και η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
«Δαπάνη από τη δυνατότητα ανάθεσης με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διαγωνισμού, υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορονοϊού. Κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων, το ύψος της οποίας δεν μπορεί να εκτιμηθεί καθώς εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός και αξία συμβάσεων)».
Φοροαπαλλαγή για τις διαφημίσεις
Παράλληλα, με το άρθρο 8 του νομοσχεδίου, χορηγείται προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων κατά τα φορολογικά έτη 2020-2021, μέτρο από το οποίο επίσης θα ευνοηθούν τα κανάλια, που λαμβάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας.
Ειδικότερα εκπίπτουν οι ανωτέρω διαφημιστικές δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, κατά τον χρόνο της πραγματοποίησης τους, προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, με ειδική πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητα τους είτε επλήγησαν οικονομικά, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COV1I) - 19.