21 Οκτωβρίου 2014

O Bono, τα «αιώνια» γυαλιά και το «success story» που καταρρέει

Συνεχίζει να επιστρέφει ως μπούμερανγκ η «πετυχημένη» ιδέα να μοιράσουν δωρεάν το καινούριο τους άλμπουμ.

Σε συνέντευξή του στο BBC ο Bono αποκάλυψε τον λόγο που φοράει συνεχώς γυαλιά, ακόμη και στους κλειστούς χώρους, και έδωσε μια πολύ πιο απλή και ανθρώπινη εξήγηση απ’ αυτή που οι περισσότεροι πίστευαν: πως πρόκειται για μια στιλιστική «εκκεντρικότητα». 
Εδώ και 20 χρόνια, λοιπόν, υποφέρει από γλαύκωμα, κάνει θεραπεία και είναι υποχρεωμένος να φοράει αυτά τα ειδικά γυαλιά που βοηθάνε τα μάτια του και τον προστατεύουν από το φως, που στην περίπτωσή του του κάνει κακό.
Όμως συνεχίζει να επιστρέφει ως μπούμερανγκ η «πετυχημένη» ιδέα των U2 να μοιράσουν δωρεάν -μέσω iTunes- το καινούριο τους άλμπουμ σε 500.000 χρήστες της πλατφόρμας. Εκτός του ότι ο ίδιος (όπως σας είχαμε προ ημερών ενημερώσει) αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη και να παραδεχτεί πως «μια σταγόνα ματαιοδοξίας» τους ώθησε σε αυτή την ενέργεια, τώρα ήρθε η σειρά των συναδέλφων του να σχολιάσουν αρνητικά αυτή τους την πράξη.
Ο Iggy Pop το χαρακτήρισε σαν ένα αποτυχημένο τέχνασμα του μάρκετινγκ, καθώς η μπάντα προσπάθησε με το ζόρι να φορτώσει τη μουσική του στο κοινό.
Ο Neil Young, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή για το Pono, το δικό του φορητό music player αλλά με ήχο υψηλής πιστότητας και όχι με mp3, είπε αστειευόμενος ότι «θα έχει ειδικό κουμπί off για τους U2», όταν ρωτήθηκε σε τι θα διαφέρει από το iPad.
Τέλος, ο Patrick Carney (ο ντράμερ των Black Keys) δήλωσε σε συνέντευξή του πως: «Υποτίμησαν εντελώς τη μουσική τους κι έστειλαν ένα πολύ μπερδεμένο μήνυμα σε μπάντες που αγωνίζονται να επιβιώσουν και να τα βγάλουν πέρα. Υποθέτω πως οι U2 νομίζουν πως ήταν πολύ γενναιόδωρο εκ μέρους τους να κάνουν κάτι τέτοιο...».
Μάλιστα ο Carney -με αφορμή αυτό το γεγονός- έφτασε να κατηγορήσει πλατφόρμες όπως το Spotify (όπως έχουν κάνει στο παρελθόν οι Tool και ο Thom York) ότι πλουτίζουν σε βάρος των μουσικών. Αν και παραδέχτηκε πως το μέλλον της μουσικής είναι το streaming, εν τούτοις είπε πως οι καλλιτέχνες δεν αμείβονται αρκετά από τέτοιες πλατφόρμες και όπως δήλωσε χαρακτηριστικά 
«Ο τύπος του Spotify αξίζει κάτι σαν 3 δις... Είναι δηλαδή πολύ πλουσιότερος από τον Πολ Μακάρτνεϊ, είναι 30 χρονών και δεν έχει γράψει ούτε ένα τραγούδι...».

Μάκης Μηλάτος

http://www.tospirto.net/, 20/10/2014