25 Ιουλίου 2014

Από τα Γλυκά Νερά στη Μαδρίτη! (pics+vid)

Ο Κωστής Πάνου, μόλις 16,5 ετών, έγινε ο πρώτος Έλληνας ποδοσφαιριστής σάλας που παίρνει μεταγραφή σε ομάδα του εξωτερικού και μιλά στο gazzetta.gr για το όνειρο που έγινε πραγματικότητα! Από τον Υπερίωνα Γλυκών Νερών, στην Inter Movistar, την.... Ρεάλ Μαδρίτης του futsal!

Αν και μόλις 16,5 ετών, έχει ήδη προλάβει να φορέσει τη φανέλα της εθνικής ομάδας των Ανδρών σε επίσημο παιχνίδι. Έχει όμως και μια ακόμα πρωτιά, καθώς αν και έφηβος ακόμα, είναι ο πρώτος Έλληνας στο άθλημά του που παίρνει μεταγραφή σε ομάδα του εξωτερικού! Σε οποιοδήποτε άλλο σπορ, ο Κωστής Πάνου θα είχε ήδη τραβήξει επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, όμως το futsal (ποδόσφαιρο σάλας) στην Ελλάδα -σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη- βρίσκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Αυτό πάντως δεν πτόησε καθόλου τους ανθρώπους της ισπανικής Inter Movistar να επενδύσουν στο ταλέντο του, προσφέροντας του συμβόλαιο κι έτσι ο νεαρός διεθνής ποδοσφαιριστής σάλας, θα αφήσει πίσω στην Ελλάδα, ομάδα (Υπερίωνας Γλυκών Νερών), φίλους, συμμαθητές, αλλά και οικογένεια για να μετακομίσει στα μέσα Αυγούστου στη Μαδρίτη. 
Εκεί θα φορέσει τη φανέλα ενός συλλόγου, στον οποίο αγωνίζονται κορυφαία ονόματα παγκοσμίως (όπως ο Πορτογάλος Ρικαρντίνιο) και θεωρείται από τις μεγαλύτερες στο futsal, έχοντας κατακτήσει 18 πρωταθλήματα, 11 κύπελλα και 10 Σούπερκαπ Ισπανίας, 5 πρωταθλήματα κόσμου και 4 κύπελλα Ευρώπης! Ο Κωστής Πάνου, καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος παίκτης του Ελληνικού πρωταθλήματος το 2013, σε ηλικία τότε μόλις 15 ετών (γεννήθηκε στις 13 Οκτωβρίου 1997), μίλησε στο gazzetta.gr για τη μεταγραφή του, τα όνειρά του, αλλά και το futsal στην Ελλάδα.

Κωστή, τι σημαίνει για σένα η μεταγραφή σου στην Inter Movistar;

Είναι μια επιβράβευση για τη δουλειά που έχω κάνει, ειδικά τα δυο τελευταία χρόνια που αγωνιζόμουν στην πρώτη εθνική κατηγορία με τον Υπερίωνα, παίρνοντας χρόνο συμμετοχής, κερδίζοντας εμπειρίες, που έφεραν και την κλήση μου στην εθνική ομάδα των Ανδρών. Σίγουρα είμαι πολύ υπερήφανος που μια τόσο μεγάλη ομάδα, όπως η Inter Movistarέδειξε ενδιαφέρον για μένα και χαίρομαι που τελικά η μεταγραφή μου ολοκληρώθηκε και που οι άνθρωποι της ομάδας μου εδώ στην Ελλάδα, του Υπερίωνα με βοήθησαν να πραγματοποιήσω το όνειρό μου. Νομίζω ότι η μεταγραφή μου δεν είναι μόνο δική μου επιτυχία, αλλά και δική τους. Ωστόσο πηγαίνοντας σε μια καινούργια ομάδα και ειδικά στο εξωτερικό, αρχίζω πάλι από το μηδέν. Θα πρέπει να δουλέψω πολύ τα επόμενα 2-3 χρόνια, στην αρχή με τη β' ομάδα, μέχρι να ενηλικιωθώ, έχοντας στόχο να μπω στην πρώτη ομάδα, όσο γρηγορότερα μπορέσω.

Το futsal στην Ελλάδα δεν βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και δεν είναι και ιδιαίτερα δημοφιλές. Γιατί συμβαίνει αυτό και ήταν τελικά ένας από τους λόγους που σε οδήγησαν στο να φύγεις στο εξωτερικό από τόσο μικρή ηλικία;

Ήταν πάντα στόχος μου να παίξω στο εξωτερικό και να φθάσω σε τοπ επίπεδο και εφόσον το πέτυχα είμαι πολύ χαρούμενος, αν και το μεγαλύτερο μου όνειρο σε ότι έχει να κάνει με το futsal, είναι να φθάσω με την εθνική ομάδα σε μια τελική φάση Ευρωπαϊκού ή Παγκόσμιου πρωταθλήματος. Όσο για το άθλημα μου στην Ελλάδα, νομίζω ότι αν έρθει προβολή από τα Μέσα Ενημέρωσης, για παράδειγμα η μετάδοση αγώνων από κάποιο κανάλι, τότε θα έρθουν μαζί και κάποια χρήματα που θα το βοηθήσουν να διαδοθεί και να προχωρήσει.

Πολύ μικρός στην εθνική ομάδα των Ανδρών, πολύ νέος και σε ομάδα του εξωτερικού. Φαντάζομαι ότι όλα αυτά σου δίνουν έξτρα κίνητρο αντί να σε φορτώνουν με πίεση...

Η πραγματικότητα είναι πως... αγχώνομαι λίγο, κυρίως στο κομμάτι που αφορά στο να δικαιώσω όλους αυτούς που έχουν πιστέψει σε εμένα, αλλά τελικά αυτό που υπερισχύει στην ψυχολογία μου είναι ότι είμαι υπερήφανος και χαρούμενος. Αισθάνομαι έτοιμος εκεί που θα πάω να δουλέψω όσο πιο πολύ μπορώ.

Πότε άρχισες να ασχολείσαι με το futsal και τι ήταν αυτό που σε τράβηξε σε αυτό;

Σε αγωνιστικό επίπεδο από 9-10 χρονών. Μ' άρεσε πολύ, έβλεπα ότι ήμουν καλός και ταυτόχρονα οι πρώτοι μου προπονητές όταν ξεκίνησα (σ.σ. στην ομάδα Αθήνα 90) με πρόσεξαν και με βοήθησαν πολύ. Όλα αυτά, με έκαναν να το αγαπήσω και να αρχίσω να ασχολούμαι όλο και περισσότερο.




του Δήμου Μπουλούκου