Ταφόπλακα στο άρθρο 16 του Συντάγματος βάζει η υπουργός Παιδείας, υποχρεώνοντας τα πανεπιστημιακά τμήματα να οργανώνουν γραπτές εξετάσεις για αποφοίτους κολεγίων τριετούς φοίτησης προκειμένου να έχουν ισοδύναμα επαγγελματικά προσόντα με τους πτυχιούχους
Τα δώρα της κυβέρνησης προς τα ιδιωτικά κολέγια δεν έχουν τελειώσει. Τελευταίο και καλύτερο, αυτό που ετοιμάζει εν κρυπτώ και παραβύστω. Όπως αποκαλύπτει η «Εφ.Συν.», το υπουργείο Παιδείας υποχρεώνει τα ελληνικά Πανεπιστήμια να οργανώνουν γραπτές εξετάσεις προκειμένου να χορηγηθεί στους συγκεκριμένους αποφοίτους η απαραίτητη Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια που σφραγίζει την επαγγελματική αναγνώριση και αποκατάστασή τους!
Αποθρασυμένη πια η υπουργός Παιδείας, μετά την εξωφρενική τροπολογία τον περασμένο Δεκέμβριο, με την οποία «άρπαξε» την αρμοδιότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων σπουδών από τα επαγγελματικά και επιστημονικά επιμελητήρια, τώρα ολοκληρώνει το ευφυές σχέδιό της. Στέλνει απευθείας τους αποφοίτους να κάνουν αίτηση στα ελληνικά ΑΕΙ! Μαζί φυσικά με την έγκριση του αρμόδιου τμήματος του υπουργείου Παιδείας και την εντολή να οριστούν μαθήματα προς εξέταση. Τόσο απλό!
Βέβαια, δεν πρόκειται για ένα τυχαίο τμήμα του υπουργείου. Είναι το περιβόητο ΑΤΕΕΝ (Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας), που από τον Δεκέμβριο αναβαθμίστηκε σε υπερ-όργανο αποκλειστικής και καθολικής αρμοδιότητας για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων και γενικώς την αποκατάσταση του κύρους των κολεγίων. Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει, ούτε καν τα Πανεπιστήμια που καλούνται να «αναγνωρίσουν» τα τριετούς φοίτησης κολέγια, τίποτα σχετικά με τα κριτήρια των αποφάσεων του ΑΤΕΕΝ, τα γνωστικά αντικείμενα, τα προγράμματα σπουδών, τις διαφορές, τη σύγκριση και τις αντιστοιχίες των μαθημάτων. Το κυριότερο, δε, τα πανεπιστημιακά τμήματα μετατρέπονται σε παραρτήματα του ΑΤΕΕΝ που θα αποδίδουν απευθείας επάρκεια και επαγγελματική αναγνώριση με ακαδημαϊκού τύπου διαδικασίες χωρίς δυνατότητα οποιουδήποτε επιστημονικού ελέγχου των ξένων τίτλων. Θα τα έχει κάνει όλα το τέλειο ΑΤΕΕΝ.
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
Να σημειωθεί πως μ’ αυτήν την κίνηση καλύπτεται όλο το φάσμα των επαγγελμάτων, όλες οι κατηγορίες των κολεγίων. Τον Δεκέμβριο εξασφαλίστηκαν τα τεχνικά επαγγέλματα, τώρα τα καθηγητικά και όσα άλλα συνδέονται με ελληνικά πτυχία που συνοδεύονται από παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.
Τι... σκαρφίστηκε
Με άλλα λόγια, η υπουργός Παιδείας για να λύσει το χρόνιο πρόβλημα των κολεγίων, μάλλον των κολεγιαρχών, δημιούργησε το ΑΤΕΕΝ, του έδωσε το μαχαίρι, το πεπόνι, το πιάτο κι άρχισε τα κεράσματα. Δηλαδή:
● Δημιούργησε ένα τμήμα που αντικαθιστά όλες τις μέχρι πρότινος αρμόδιες Αρχές ή Συμβούλια. Παρά το γεγονός ότι, ακόμα και από το όνομα, παραπέμπει σε διεκπεραιωτικές διαδικασίες (Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας), το τμήμα αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τις αρμοδιότητες επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων σπουδών.
● Τον Δεκέμβριο μετέφερε στο ΑΤΕΕΝ τις αρμοδιότητες (και) των επιστημονικών και επαγγελματικών επιμελητηρίων, των μόνων αρμόδιων για την εν λόγω διαδικασία. Σημειωτέον ότι τα επιμελητήρια στην Ευρώπη όχι μόνο διατηρούν τις αρμοδιότητες αυτές αλλά είναι το ίδιο ή και περισσότερο αυστηρά από τα ελληνικά σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αναγνώρισης και την εγγραφή. Εδώ, πλέον, από τον Δεκέμβριο υποχρεούνται να εγγράψουν τα παιδιά του ΑΤΕΕΝ.
● Δόθηκε, επίσης, στο ΑΤΕΕΝ η δυνατότητα επιβολής των λεγόμενων «αντισταθμιστικών μέτρων» (π.χ. εξέταση μαθημάτων) ή και πρακτικής άσκησης ώστε να διασφαλίζεται ότι πρόκειται για «συγκρίσιμους» τίτλους (προϋπόθεση αναγνώρισης).
● Τώρα, το ΑΤΕΕΝ στέλνει τους αποφοίτους κολεγίων στα ελληνικά Πανεπιστήμια για εξετάσεις σε μερικά μαθήματα ώστε να πετύχουν τους «συγκρίσιμους» τίτλους. Οι υπάλληλοι, δηλαδή, του υπουργείου υποτίθεται ότι έχουν κάνει όλες τις απαιτητικές διαδικασίες –ζητώντας όλα τα σχετικά έγγραφα ή και επικοινωνώντας με τους φορείς της αλλοδαπής– για τη διασταύρωση, την αξιολόγηση, τη σύγκριση, την αντιστοίχηση των προγραμμάτων σπουδών αλλοδαπής και ημεδαπής.
● Πλέον, οι απόφοιτοι των κολεγίων τριετούς φοίτησης δεν υποχρεούνται να περάσουν καμία δοκιμασία σε κανένα επαγγελματικό σωματείο, δεν υποχρεούνται να είναι εγγεγραμμένοι στο ξένο σωματείο (που θα τους οδηγούσε κατευθείαν στα μητρώα και των ελληνικών), δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν ακαδημαϊκά ισότιμους τίτλους. Εχουν δικαίωμα πλέον, όμως, να γραφτούν απευθείας στα επαγγελματικά σωματεία ή να πάρουν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των τετραετών ελληνικών ανώτατων σπουδών, αρκεί να εξεταστούν σε μερικά μαθήματα.
● Ούτε το ΑΤΕΕΝ ούτε φυσικά το υπουργείο ελέγχονται για την αξιοπιστία, τη διαφάνεια, την εγκυρότητα. Ποιος θα αμφισβητούσε το δικαίωμα της αναγνώρισης αν οι διαδικασίες και ήταν και φαίνονταν νόμιμες, ορθές, δίκαιες και όχι συγκρουόμενες με άλλα δικαιώματα προβλεπόμενα εκ του Συντάγματος;
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Εφ.Συν.», από τον Δεκέμβριο πολλοί απόφοιτοι κολεγίων άρχισαν να υποβάλλουν αιτήσεις σε τμήματα της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, στο Τμήμα Ψυχολογίας, της Ελληνικής Φιλολογίας καθώς και σε όλα τα ξενόγλωσσα. Το θέμα δημιούργησε τέτοια σύγχυση που η Κοσμητεία, πριν από λίγες ημέρες (9 Απριλίου), κατέληξε σε μια ανακοίνωση την οποία και κοινοποίησε στη Σύγκλητο του ΕΚΠΑ ζητώντας «άμεση νομική κάλυψη» στο ζήτημα που «θέτει σε κίνδυνο τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια των ΑΕΙ, παραβιάζοντας το Αρθρο 16 του Συντάγματος».
Η Κοσμητεία της ΦΛΣ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: α) απαιτείται δημοσιοποίηση από το ΑΤΕΕΝ καταλόγου των τομέων γνώσεων (αποτελούν βασική προϋπόθεση για την άσκηση [συγκεκριμένου] επαγγέλματος στην Ελλάδα), β) τα κριτήρια με βάση τα οποία αποφασίζεται ότι η υστέρηση σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο καλύπτεται με εξέταση σε συγκεκριμένα μαθήματα παραμένουν σκιώδη, γ) στην πραγματικότητα καταργούνται τα Πιστοποιητικά Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, χωρίς προγενέστερη νομοθετική κατάργησή τους.