19 Ιουνίου 2024

Ο άνθρωπος με τα 150 σκυλιά στο Αγρίνιο απαντά: «Δεν μπορώ να τα βλέπω στους δρόμους»

«Στόχος μου είναι τα σκυλιά να δίνονται για υιοθεσία - Έχω δώσει περισσότερα από 1.000 κουτάβια για υιοθεσία»
«Τα αγαπάω τα σκυλιά. Δεν μπορώ να τα βλέπω να τριγυρίζουν στους δρόμους, στα χωράφια, στα βουνά ή να βλέπω κουτάβια πεταμένα στα βάτα. Γι’ αυτό τα μαζεύω στον περιφραγμένο χώρο, όπου έχουν τροφή και νερό με τη βοήθεια φίλων μου φιλόζωων και δεν κινδυνεύουν. Δε λέω ότι τα κάνω όλα τέλεια, αλλά παλεύω, όσο μπορώ, για να τον βελτιώσω τον χώρο. Είναι συκοφαντίες της προέδρου της φιλοζωικής ότι τα σκυλιά είναι άρρωστα και κατασπαράζει το ένα το άλλο. Δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί να δέχομαι τόση κακία, τόσο κυνήγι...».

Τη δική του απάντηση στην καταγγελία της Φιλοζωικής Οργάνωσης Αγρινίου ότι σε χώρο περίπου πέντε στρεμμάτων έχει συγκεντρωμένα περίπου 150 σκυλιά, τα οποία διαβιούν σε τραγικές συνθήκες και κάτω από αφόρητη ζέστη το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα κάποια να πεθαίνουν και σε κάποιες περιπτώσεις το ένα να κατασπαράζει το άλλο, δίνει μέσω του ethnos.gr ο Νίκος Σωτηριάδης.

Όπως λέει, πριν από περίπου δύο χρόνια, από απολύτως αγνά φιλοζωικά αισθήματα, ξεκίνησε να συγκεντρώνει στο συγκεκριμένο χώρο αδέσποτα σκυλιά, προκειμένου να τα σώσει από το δρόμο. Με τα λίγα μεροκάματά του από περιστασιακές βαφές σπιτιών ή από κοπή χόρτων προσπαθεί να παρέχει τροφή στα ζώα και να τα εμβολιάζει, έχοντας συμπαραστάτες κάποιους εθελοντές φιλόζωους κυρίως διαδικτυακούς φίλους του.

Σημειώνει ακόμα ότι προσπαθεί να καλύψει το κενό του Δήμου Αγρινίου, σε ό,τι αφορά την περίθαλψη των αδέσποτων, αφού, όπως λέει, η τοπική αυτοδιοίκηση δε διαθέτει καταφύγιο. Κατά τον κ. Σωτηριάδη, μαζεύει ο Δήμος Αγρινίου τα αδέσποτα και τα εγκαταλείπει σε έναν ακατάλληλο χώρο στις όχθες του Αχελώου, όπου κάποια πνίγονται στο ποτάμι ή τριγυρνούν στα γύρω χωριά και κάποιοι ασυνείδητοι τα φωλιάζουν.

«Έχω δώσει 1.000 κουτάβια για υιοθεσία»

Όπως λέει στο ethnos.gr ο κ. Σωτηριάδης, ένας από τους βασικούς στόχους της προσπάθειάς του, εκτός από το να παρέχει στέγη και τροφή στα αδέσποτα, είναι να τα δίνει για υιοθεσία, προκειμένου να βρουν ένα ακόμη καλύτερο περιβάλλον.

«Μαζεύω κουτάβια από τον δρόμο και τα βάτα και τα δίνω σε σκύλες μάνες στο χώρο μου να τα μεγαλώσουν. Συνολικά έχω στο χώρο περίπου 130 ζώα. Στόχος μου είναι τα σκυλιά να δίνονται για υιοθεσία. Έχω δώσει περισσότερα από 1.000 κουτάβια για υιοθεσία. Ο χώρος που μαζεύω τα ζώα, ανήκει σε έναν κύριο, ο οποίος μου τον έδωσε για τον σκοπό αυτόν πριν από δύο χρόνια. Με τη βοήθεια φίλων μου φιλόζωων τον περιφράξαμε, διαμορφώσαμε τέσσερις διαδρόμους, φυτέψαμε δέντρα και δίνουμε τροφή και νερό στα σκυλιά», λέει ο κ. Σωτηριάδης.

Ο ίδιος αναφέρει ακόμα ότι τις επόμενες ημέρες θα διαμορφωθούν άλλοι δύο διάδρομοι με σκέπαστρα και έτσι θα μπορεί πιο εύκολα να τοποθετήσει τα σκυλιά ανά οικογένεια και να διαχωρίσει τα στειρωμένα από τα αστείρωτα. Όπως λέει ακόμα, όταν βλέπει δύο σκυλιά να μην τα βρίσκουν και να μαλώνουν μεταξύ τους, τα απομακρύνει, τοποθετώντας το ένα μακριά από το άλλο.

«Αρνείται να παραλάβει σκυλιά η φιλοζωική»

Αναφερόμενος τη Φιλοζωική Οργάνωση Αγρινίου και ειδικότερα στην πρόεδρό της, ο κ. Σωτηριάδης ισχυρίζεται ότι αρνείται να παραλάβει αδέσποτα. Λέει ακόμα ότι σε φιλόζωους πολίτες η πρόεδρος δίνει το δικό του τηλέφωνο, ώστε να περιθάλψει τα ζώα.

«Τους λέει ακόμα να μην πουν ότι εκείνη τους δίνει το τηλέφωνό μου. Στα δύο αυτά χρόνια μέλη της φιλοζωικής ήρθαν μόνο δύο φορές για να εμβολιάσουμε τα ζώα. Ίσα-ίσα που εγώ τους βοήθησα να περιφράξουν το δικό τους οικόπεδο. Ως φιλοζωική είναι ανύπαρκτη. Έχουν περίπου 20 ζώα και αρνούνται να παραλάβουν άλλα. Εγώ προσωπικά δεν τους ενόχλησα ποτέ. Γιατί, χωρίς να γνωρίζουν, μου επιτίθενται;», αναφέρει ο κ. Σωτηριάδης.

Στα δικαστήρια με τον Δήμο Αγρινίου

Ο ίδιος σημειώνει ακόμα ότι βρίσκεται στα δικαστήρια με τον Δήμο Αγρινίου. Κατέθεσε μήνυση σε βάρος του δημάρχου και του αρμόδιου αντιδημάρχου, από τη στιγμή που συνεχίζουν να αφήνουν αδέσποτα σε έναν ακατάλληλο χώρο στην κοίτη του Αχελώου.

«Ο δήμος δεν διαθέτει καταφύγιο για τα αδέσποτα και τα εγκαταλείπει στην κοίτη του Αχελώου. Μεταφέρει εκεί τα σκυλιά μέσα σε ένα βαν, πάνω σε μουσαμά και κοντεύουν να σκάσουν από τη ζέστη. Ο δήμος λέει ότι μετέφερε στον Αχελώο 300-400 σκυλιά, όμως, εκεί δεν υπάρχουν παραπάνω από δέκα. Τα υπόλοιπα που είναι; Γυρίζουν στα χωριά και τα φωλιάζουν και κάποια έχουν πνιγεί στο ποτάμι. Έχω πάρει σκυλιά από το… Νταχάου του Αχελώου. Επίσης, εκεί αφήνουν σκυλιά ο Δήμος Μεσολογγίου και ο Δήμος Αιτωλικού. Έχω πει στον δήμο, εφόσον δεν διαθέτει καταφύγιο, να φέρνει τα σκυλιά σε εμένα. Το ίδιο είπα και στη φιλοζωική. Κανένας δεν απάντησε…», λέει ο κ. Σωτηριάδης.

Τέλος, ο ίδιος σημειώνει ότι νερό για τα ζώα στον χώρο του προμηθεύεται από την πυροσβεστική, ενώ, εξαιτίας της φροντίδας των σκύλων, δεν μπορεί να φύγει από την περιοχή καμία περίοδο του έτους.

«Για μένα δεν υπάρχουν Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι. Δεν μπορώ να φύγω και να αφήσω τα σκυλιά καμία περίοδο του έτους. Κάνω ό,τι μπορώ, με τη βοήθεια φίλων μου. Άλλος φέρνει τροφές, άλλος φέρνει φάρμακα. Θα συνεχίσω την προσπάθειά μου και θα φροντίζω να γίνονται όσο τον δυνατόν καλύτερες οι συνθήκες για τα ζώα. Αν έχω τροφή, θα περιθάλπω ακόμα και 300 σκυλιά. Μπορεί να μην μπορώ να τα κουμαντάρω εύκολα, αλλά δεν μπορώ να τα αφήσω στον δρόμο», καταλήγει ο κ. Σωτηριάδης.