18 Απριλίου 2019

Σε… αγνώστου ταυτότητας ιδιωτική εταιρεία οι χώροι διαφήμισης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και της ΣΤΑΣΥ

Με κοινή τους ανακοίνωση, το Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Αθηνών, το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ και ο Σύλλογος Εργαζομένων Τραμ, καταγγέλλουν πως τις τελευταίες ημέρες από τη διοίκηση «γίνονται, μεθοδευμένα, διάφορες κινήσεις στην κατεύθυνση της προώθησης της λεγόμενης “ομιλοποίησης”, οι οποίες στην πράξη υπονομεύουν τις θέσεις εργασίας συναδέλφων».
Μάλιστα, σημειώνουν, ότι παρά το ότι υπάρχει αρμόδια και στελεχωμένη διεύθυνση, ωστόσο, με διαγωνισμό για τη «Μίσθωση συρμών και χώρων της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ για διαφημιστική προβολή» προωθείται η… διαχείρισή τους από «αγνώστου ταυτότητας ιδιωτική εταιρεία». Να σημειωθεί πως η κίνηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της παραχώρησης των χώρων στάθμευσης του μετρό σε ιδιώτη, όπως στο σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας», του Χαλανδρίου κ.λπ. (ένα θέμα που έχει αναδείξει το ergasianet.gr), και καταδεικνύει εμφανώς την προσπάθεια κυβέρνησης και διοίκησης να ξεπουλήσουν τις αστικές συγκοινωνίες κομμάτι-κομμάτι.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά την ανακοίνωσή των τριών Σωματείων.
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι… Τις τελευταίες ημέρες γίνονται, μεθοδευμένα, διάφορες κινήσεις στην κατεύθυνση της προώθησης της λεγόμενης «ομιλοποίησης», οι οποίες στην πράξη υπονομεύουν τις θέσεις εργασίας συναδέλφων.
Αρχικά, στο «μάτι του κυκλώνα» βρέθηκαν οι συνάδελφοι ελεγκτές κομίστρου και ακολουθούν οι συνάδελφοι της Διεύθυνσης Εμπορικής Πολιτικής και Εταιρικής Επικοινωνίας.
Για αυτό, πρέπει, πλέον, όλοι να είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι να αντισταθούμε σε αυτές τις μεθοδευμένες ενέργειες, που μοναδικό στόχο έχουν την μείωση του προσωπικού της ΣΤΑ.ΣΥ για να ανοίξει ο δρόμος του ξεπουλήματός της.
Η νέα ενέργεια, που ήρθε να προκαλέσει μεγάλη ανησυχία αλλά και τεράστια ερωτηματικά, ήταν η δημοσίευση από την Αττικό Μετρό μιας διακήρυξης για τη «Μίσθωση συρμών και χώρων της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ για διαφημιστική προβολή».
Με αυτή τη διακήρυξη προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου/μισθωτή, στον οποίο παραχωρείται έναντι μισθώματος το δικαίωμα διαφήμισης στους χώρους και στα διαθέσιμα μέσα της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ.
Η σύμβαση αυτή γίνεται με βάση νομοθετική ρύθμιση, που προώθησε εν κρυπτώ το 2017 η κυβέρνηση, με μια τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο, και από τότε είχαμε καταγγείλει με δριμύτητα.
Δυστυχώς, τώρα, μετά από δύο χρόνια, τίθεται το σχέδιο σε εφαρμογή και ουσιαστικά περνάει ο απόλυτος έλεγχος των διαφημιστικών χώρων σε σταθμούς και συρμούς και των καταστημάτων στην Αττικό Μετρό και από εκεί σε κάποια αγνώστου… ταυτότητας ιδιωτική εταιρεία.
Όμως, η ΣΤΑ.ΣΥ έχει συγκροτημένη και στελεχωμένη Διεύθυνση Εμπορικής Πολιτικής και Εταιρικής Επικοινωνίας, της οποίας σύμφωνα με το Τροποποιημένο και Κωδικοποιημένο Οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ, οι αρμοδιότητες της είναι, ενδεικτικά, η διαχείριση δραστηριοτήτων εμπορικής εκμετάλλευσης, όπως η διάθεση προς μίσθωση, χάραξη εμπορικής στρατηγικής και τιμολογιακής πολιτικής, σχεδιασμός και εφαρμογή πολιτικής επικοινωνίας και μάρκετινγκ, καταγραφή παρακολούθηση αξιοποίησης μίσθωσης κ.λπ.
Πρακτικά, η Διεύθυνση, αυτή, αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία, από την επικοινωνία με τον πελάτη που θέλει να διαφημισθεί μέχρι τη συμφωνία για τη διαφήμιση, τη τιμολόγηση κ.λπ.