12 Ιουλίου 2017

Υλοποιείται σταδιακά η ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ υπουργείων και Δημοσίων Υπηρεσιών από το Φθινόπωρο

Στόχος η μείωση της γραφειοκρατίας και του χρόνου διεκπεραίωσης των υποθέσεων

Στόχος του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι η μείωση της γραφειοκρατίας και του χρόνου διεκπεραίωσης των υποθέσεων των πολιτών και των επιχειρήσεων από τους δημόσιους φορείς, με ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας των συναλλαγών.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Σλοβενία, καθώς και με ελληνικούς φορείς, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και κατασκευαστές λογισμικού για συστήματα διαχείρισης εγγράφων στο ελληνικό Δημόσιο.
Οι συνεργασίες αυτές έχουν στόχο την "ανάπτυξη συστήματος ασφαλούς και πιστοποιημένης διακίνησης εγγράφων μέσω της εγκατάστασης κόμβων συστημένης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και της διασύνδεσης σε αυτούς Συστημάτων Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων ή/και Πιστοποιημένων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Παράδοσης που είναι ήδη σε χρήση".
Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης συμμετέχει στο έργο NOBLE (NOBarriers in edeLivEry), το οποίο χρηματοδοτείται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό «Contact Europe Facility» και αφορά στην ανάπτυξη κόμβων συστημένης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας τόσο για την επικοινωνία εντός του κράτους, όσο και για την διασυνοριακή ανταλλαγή εγγράφων.

Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν από το Υπουργείο δύο κόμβοι συστημένης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από τους οποίους
ο πρώτος θα αφορά στην επικοινωνία μεταξύ των φορέων της κεντρικής διοίκησης, ενώ 
ο δεύτερος θα χρησιμοποιηθεί για τη διασυνοριακή επικοινωνία με δημόσιους φορείς άλλων κρατών και με τους τελικούς χρήστες (πολίτες και επιχειρήσεις σε εθνικό και διακρατικό επίπεδο).

Παράλληλα, συνεχίζεται η υλοποίηση του έργου “Secure Document Exchange with e-Delivery in Greece”, που επίσης χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα CEF και το οποίο προβλέπεται να συμπληρώσει την προσφερόμενη από το NOBLE λειτουργικότητα, επεκτείνοντας την ασφαλή επικοινωνία μεταξύ περισσότερων φορέων, όχι μόνο της κεντρικής κυβέρνησης αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ταυτόχρονα, θα επιτρέψει την διασύνδεση μεταξύ διαφορετικών συστημάτων ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και πρωτοκόλλου τα οποία χρησιμοποιούνται από πλήθος φορέων του ελληνικού δημόσιου τομέα. Στην υλοποίηση αυτού του έργου συμμετέχει το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης ως συντονιστής.
Σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου, μέσω του έργου προβλέπεται να διασυνδεθούν σταδιακά από το φθινόπωρο του 2017:
  • 8 υπουργεία (Εσωτερικών, Υγείας, Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Τουρισμού, Μακεδονίας-Θράκης, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Οικονομικών / Γενική Γραμματεία Οικονομικής Πολιτικής)
  • 8 Δήμοι (Πλατανιά, Ηρωικής Πόλης της Νάουσας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Βέροιας, Γρεβενών, Θερμαϊκού, Πυλαίας-Χορτιάτη, Ωραιοκάστρου)
  • 5 Αποκεντρωμένες Διοικήσεις (Κρήτης, Αιγαίου, Θεσσαλίας - Κεντρικής Ελλάδας, Ηπείρου -Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου - Δυτικής Ελλάδας -Ιονίου)
  • Η Περιφέρεια Κρήτης
  • 4 λοιποί φορείς (Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής, Υπηρεσία Ασύλου, ΕΤΕΑΕΠ, Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων).