5 Απριλίου 2012

Δώστε προσοχή, όπου κι αν ζείτε. Απάτη εν εξελίξει

Σας το γράφω εδώ (και στο Facebook στον τοίχο μου), γιατί, ενώ το είχα διαβάσει στο Newsletter που λαβαίνω τακτικά απο το FBI, και δεν του είχα δώσει μεγάλη σημασία, ΜΟΥ ΕΤΥΧΕ.
Το Newsletter σε πολύ γενικές γραμμές (και στα Αγγλικά), έγραφε.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ στο διαδίκτυο.Άτομα με Ινδική προφορά, τηλεφωνούν σε ανυποψίαστο κόσμο, λέγοντάς του πως είναι απο την τεχνική υποστήριξη της Microsoft, και πως έχουν πληροφορίες, ότι το λογισμικό σύστημα του υπολογιστή σας, έχει προσβληθεί με ιό, και πως, έχει ως εκ τούτου, σημαντικά "λάθη" που πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθούν... Και συνέχιζε με λεπτομέρειες, που όντως έγινε και σε μένα ακριβώς όπως τα έγραφαν, και που φυσικά ήμουν προετοιμασμένος. Δείτε λοιπόν τώρα τι συνέβη σε μένα προσωπικά.
Όπως γνωρίζετε, εργάζομαι ως Security Guard πάντα νύχτα. Το πρώτο τηλεφώνημα έγινε 2 το μεσημέρι, πριν 2 βδομάδες. Μέσα στον ύπνο και τη μουργέλα μου, δεν κατάλαβα καλά τι μου έλεγε με την γελοία προφορά του, κάτι έπιανα για Virus και κάτι για Microsoft. Του απάντησα πως δεν με ενδιαφέρουν τα λεγόμενά του, θεωρώντας ότι είναι απο διαφημιστική εταιρεία, ότι κοιμάμαι κι ότι με ενοχλεί, και να μην με ξαναπάρει.
Μία βδομάδα ξανά μετά, η ίδια φωνή, αλλά πιο αργά. Είχα πλέον ξυπνήσει. Μου επανέλαβε τα ίδια με την προηγούμενη, μα αυτή τη φορά, κουδούνισε στο κεφάλι μου το καμπανάκι, γιατί θυμήθηκα το Newsletter που σας προανέφερα.

Θέλησα λοιπόν να το προχωρήσω, να δω τι θα μου πεί.

**Στο σημείο αυτό, θα πω δίχως να ντρέπομαι η να έχω τύψεις, και γνωρίζοντας την πικρή πραγματικότητα, πως αυτή εδώ η ανάρτηση, δεν αποτελεί Tutorial για επίδοξους Έλληνες απατεώνες, γιατί δεν έχουμε λίγους, οπότε ας μην το τολμήσουν καλύτερα.

Για να προστατευθούν απο τους απατεώνες τα γράφω. Όχι για να τους δείξω "πώς να γίνουν".

Μου άρχισε λοιπόν τις θεωρίες, και μου ζήτησε να ανοίξω τον υπολογιστή μου, και να πατήσω Run. Του είπα πως το πάτησα. Και όντως έκανα ότι μου έλεγε, άλλωστε δεν είμαι τόσο άσχετος.
Μετά μου είπε να πατήσω άλλο Command, μετά κάποιο άλλο, (δεν τα γράφω όμως, για αποφυγή παρενεργειών, που προανέφερα μόλις πρίν, μέσα στο τετραγωνάκι.. ποτέ δεν ξέρεις)
Στο τέλος με πήγε στο Event Viewer. Εκεί μου έλεγε πάτα αυτό, πάτα εκείνο, και μου έδειχνε τα Errors, άλλα με κόκκινο, άλλα απλές προειδοποιήσεις, και πως έγιναν απο ιό, και πως το λογισμικό μου είναι σε κίνδυνο, και πως έγινε πολύ αργό, και ότι "στέλνει αυτόκλητα ο ιός μηνύματα εδώ κι εκεί, και πως έτσι αντελήφθη η Microsoft το πρόβλημά μου, και ήρθαν σε επαφή μαζί μου.

Μετά, μου έδωσε μια ιστοσελίδα, και εδώ αρχίζει το επικίνδυνο μέρος της όλης απάτης.

Πατώντας ένα κουμπί, ανοίγει αυτόματα ένα πρόγραμμα, που σας δείχνει το ΙΡ σας. Το δικό σας ΙΡ.

Αυτό το ΙΡ είναι που θέλει απο εσάς ο απατεώνας να του πείτε, και να πατήσετε ENTER οι ίδιοι.

Απο τη στιγμή που θα το πατήσετε, έχει πρόσβαση στον υπολογιστή σας. Βλέπει ότι βλέπετε, ότι έχετε στην οθόνη σας, κινεί το ποντίκι, γράφει κείμενα, ανοίγει προγράμματα, ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ.

Το πάτησα, ξέροντας που το πάει και τι θέλει, και γνωρίζοντας κάθε κίνησή του, γιατίότι κάνει, τα παρακολουθείτε. Βλέπετε το ποντίκι σας, η ότι γράφει.
Μου άνοιξε (μετά απο πολύ πρήξιμο, γι αυτό πρήζω κι εγώ εσάς) ένα Site, όπου (δήθεν) θα έπρεπε να κάνω μια πληρωμή, επιλέγοντας ένα ποσό, των $199, $399 και $599 για Tech Support και ειδικά προγράμματα που θα μου ανήκαν εφ όρου ζωής, και μπορούσα να πληρώσω με κάρτα, η με PayPal.
Εν τω μεταξύ, ρώταγε τρείς και λίγο, "τον χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή "και" για Online αγορές, η Online Banking?". "Όχι βέβαια", ήταν η απάντηση.
Του είπα πως θέλω να το σκεφτώ πρώτα πριν κάνω οποιαδήποτε αγορά, δίχως να βάλω τα στοιχεία μου (προς Θεού ΜΗΝ ΤΥΧΟΝ) πουθενά.
Ξαναπάρε με του είπα την άλλη βδομάδα.
Και όντως, είναι τόσο το θράσσος και η παλιανθρωπιά τους, που ξαναπήραν λίγο πρίν, βάζοντας σήμερα άλλον να μιλήσει.
Πήγε να μου πει ακριβώς τα ίδια.
Άκουσε μερικά για κάτι νοστιμότατα ιερά γελάδια, για την άκρη της προβοσκίδας του λευκού ελέφαντα, για τη μάννα του, το σόϊ του που γεμίζει τη Θράκη σε 2 μέρες, και ότι επειδή ξαναπήραν, ειδοποίησα το τμήμα Cyber Crime και το τηλέφωνό μου παρακολουθείται, οπότε είναι θέμα ωρών να τον πιάσουν.
Ομολογώ πως το αφτί μου βουίζει ακόμη έτσι που το βρόντηξε βιαστικά.

Εάν σας τύχει.

Μην δώσετε κανένα στοιχείο.

Μην γράψετε τίποτε, ΑΠΟΛΥΤΩΣ

Μην δώσετε το ΙΡ σας

Μην κάνετε ότι σας λέει

Μην πατήσετε το ΕΝΤΕR

ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ

Εάν σας έχει ήδη συμβεί, και κάνατε όσα έγραψα, και ίσως.. ακόμη πάρα πέρα, τότε:

Ειδοποιήστε την τράπεζά σας, να παγώσει τον/τους λογαριασμό/ούς σας.
Κάντε Uninstall οτιδήποτε εγκατέστησε ο εγκληματίας (είναι).
Πριν, σίγουρα δεν είχατε Ιό Mall-ware, τώρα έχετε.
Κάντε Scan μπαίνοντας σε Safe Mode
Αποσυνδέστε τον υπολογιστή σας απο το ιντερνέτ, και κλείστε τον.
Πάρτε τον και πάτε τον σε κάποιον τεχνικό εμπιστοσύνης, να του κάνει έλεγχο, ή στην χειρότερη, κάντε Format.
Ειδοποιήστε άλλους. Όπου κι αν ζείτε, οι απατεώνες θα σας βρούν.. δεν συμβαίνουν μόνο στην Αμερική!!